Nos seguintes enlaces poderá acceder a importantes documentos do colexio:
PROGRACIÓNS DIDÁCTICAS LOMLOE PARA O CURSO 2023-2024
PRINCIPIOS DE
IDENTIDADE DO COLEXIO
Representan as características propias que debe ter
o noso centro, así como os valores que se comparten dentro de toda a comunidade
educativa. Os principios de identidade cos que se identifica o colexio defínese
nos seguintes puntos:
- Estará presidido por
unha actitude e unha acción
democrática.
- A súa acción
educativa estará vinculada social e culturalmente ao entorno da vila de
Allariz.
- Fomentará a
participación de toda a comunidade educativa.
- Promoverá o respecto
a diversidade.
- Favorecerá a
igualdade de dereitos e oportunidades.
- Será respectuoso
coas diferentes confesións relixiosas e opción ideolóxicas.
- Buscará a equidade
pero compensando as desigualdades.
- Promoverá o uso la
lingua galega.
- Promoverá as
actitudes non sexistas.
- Promoverá o respecto
e coidado ao medio ambiente.
- Fomentará as
actitudes saudables.
- Terá en conta as
necesidades, intereses e aptitudes do alumnado para dotar á actividade
docente da suficiente flexibilidade.
- Favorecerá a
atención individualizada ao alumnado.
- Promoverá o respecto
das normas de convivencia.
- Procurará a
resolución pacífica dos conflitos.
- Promoverá a
innovación educativa.
VALORES QUE PROMOVE O COLEXIO
- A democracia
- A solidariedade
- A non discriminación
- A xustiza
- A tolerancia
- A liberdade persoal
- A paz e a
convivencia
- O respecto aos
demais e as diferenzas
OBXECTIVOS
BÁSICOS
Son os obxectivos fundamentais que pretende o
colexio. Deben estar en conformidade cos principios de identidade do colexio e
dar resposta as necesidades educativas dos nosos alumnos e alumnas.
- Proporcionar
a todos os alumnos/as un ensino de calidade, compensando as desigualdades.
- Proporcionar
aos alumnos/as as competencias, destrezas e actitudes que desenvolvan as
súas capacidades en todos ámbitos da persoa.
- Proporcionar
aprendizaxes motivadoras e funcionais.
- Favorecer
as actitudes de respecto, tolerancia e solidariedade.
- Realizar
unha avaliación sistemática de todos os procesos.
- Potenciar
a formación do profesorado.
- Favorecer
a innovación educativa.
- Colaborar
nas actividades complementarias e extraescolares.
Historia do colexio
O colexio CEIP
PADRE FEIJOO foi construído entre 1973 e 1974 como resultado da concentración
escolar do Concello de Allariz e dos concellos de Taboadela e a Merca. Trátase
do único colexio do concello. En 1999 sufriu
unha importante ampliación coa que se incoporaron novas aulas,
despachos, unha sala de usos múltiples e un patio cuberto. Foi nese tempo cando
pasou a escolartizar só alumnos de
Infantil e Primaria ata 6º curso. Os seus alumnos de 7º e 8º pasaron a
escolarizarse en 1º e 2º da ESO no IES da vila. En 2012 foi aprobado un
proxecto para construír nas súas proximidades un novo edificio con nove aulas,
comedor e patio que acollería a toda a etapa de Educación Infantil. O 26 de
setembro de 2013 comezouse a construír o edificio escolar que acollería aos
alumnos de Educación Infantil. Dito edificio púxose en marcha no curso
2014-2015. Durante estes
últimos anos o colexio foi vendo incrementar a súa matricula de xeito
importante polo que pasou de ter 308
alumnos en 2002 a ter 442 en 2019. No verán de 2020 o colexio de Educación Primaria recibirá una renovación cun custe próximo ós 600.000€.
Entorno social, cultural e natural
O concello de Allariz atópase na mitade occidental
da provincia de Ourense, a uns 25 quilómetros da súa capital. Conta cunha
extensión de 85,96 qm² e cunha poboación censada en 2011 en 6.003 habitantes.
Os núcleos de poboación cos que conta son 92. A súa densidade é de 63
habitantes por qm². Estes datos poñen de relevo o dispersa que se encontra a
súa poboación, o que terá importancia no
funcionamento do colexio xa que esta dispersión obriga a manter seis liñas de
transporte escolar.
As terras do concello atópanse principalmente a
carón do rio Arnoia. Terras que se enmarcan, por outra banda, entre dúas serras
que atravesan este concello de oeste a leste. Dito rio tivo un aproveitamento
moi importate dende tempos moi antigos, tanto para regadío e muiños como para
producir enerxía eléctrica.
Destaca este concello polos premios obtidos polas
diversas melloras levadas a cabo, entre as que destacan o galardón en 1994 do
Premio de Urbanismo da Unión Europea, a obtención no ano 2000 da cualificación
GOOD sobre boas prácticas na mellora do entorno urbano, por parte do Centro das
Nacións Unidas para os Asentamentos Humanos, é tamén ser seleccionado para
formar parte da Reserva da Biosfera da UNESCO no ano 2005.
Xornada
Escolar
Durante todo o
curso a xornada será única de mañá,
entrando e saíndo os alumnos de Infantil 5 minutos antes respecto dos de
Primaria debido a que o transporte escolar precisa facer dúas paradas para a
entrega e recollida dos mesmos con maior seguridade. Haberá actividades
extraescolares das 15h30 ás 17h30. A xornada única de mañá contará con dous
recreos.
HORARIO
DO COLEXIO DE EDUCACIÓN INFANTIL
|
LUNS
|
MARTES
|
MÉRCORES
|
XOVES
|
VENRES
|
7h30
– 9h10
|
AULA DE
ESPERA
|
9h10
– 14h10
|
XORNADA ESCOLAR
DE 25 HORAS LECTIVAS
|
14h10
– 15h25
|
COMEDOR ESCOLAR
|
15h30
– 17h30
|
ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES
|
Os alumnos de
Infantil saen para ás súas casas ás 13h25, sen comedor, e ás 15h25 con comedor,
hora a que tamén sae o transporte escolar para poder así recoller aos alumnos
de Primaria.
HORARIO DO
COLEXIO DE EDUCACIÓN
PRIMARIA
|
LUNS
|
MARTES
|
MÉRCORES
|
XOVES
|
VENRES
|
7h30
– 9h15
|
AULA DE
ESPERA
|
9h15
– 14h15
|
XORNADA ESCOLAR
DE 25 HORAS LECTIVAS
|
14h15
– 15h30
|
COMEDOR ESCOLAR
|
15h30
– 17h30
|
ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES (excepto venres)
|
HORARIOS DE
RECREO
|
1º Recreo
|
Das 11h15 ás 11h30
|
2º Recreo
|
Das 13h15 ás 13h30
|
O colexio escolariza una media de 445 alumnos e alumnas distribuídos do seguinte xeito: 155 alumnos
matriculados en Educación Infantil e 290 alumnos matriculados en Educación
Primaria.
O equipo docente está
formado por un total de 36 mestras/es dos que 11 imparten en Educación Infantil.
Conta con 3 mestras/es de Lingua Inglesa, 2 de Educación Física, unha mestra de
Música e dúas mestras de Relixión Católica. O claustro complétase co Equipo de
Orientación formado por un Orientador, unha especialista en Audición e Linguaxe
e tres especialistas en Pedagoxía Terapéutica.
O colexio imparte Educación Infantil e Primaria con oito
unidades en Educación Infantil e con trece unidades en Educación Primaria. En
total, o número de unidades ou grupos en funcionamento
é de vinteún. Esta cifra ven tendo variacións duns cursos a outros en función do
número de alumnos matriculados. O número de profesores é de trinta e seis,
cifra que tamén varía pola razón anterior. A maioría son definitivos o que ven
a mostrar un claustro con bastante estabilidade.
O persoal non docente consta de nove persoas e
abrangue a unha coidadora para alumnos de necesidades educativas especiais, ao
persoal de cociña (una oficiala e tres axudantas), ao persoal de limpeza e a un
conserxe. O persoal non docente completaríase coas doce nais colaboradoras do
comedor e as oito acompañantes dos autobuses.
O centro está
formado por dous edificios, un destinado a Educación
Infantil (2014) e outro a Educación
Primaria (1974). Neste último dispón dun edificio anexo que fora antes
vivendas dos mestres e que actualmente está rehabilitado para as actividades
docentes. Conta ademais cun pavillón de deportes do que fai uso aínda que con
limitacións.
Edificio de Educación Infantil
Este edificio
conta con 8 aulas, con baño propio,
e os seguintes espazos:
v Sala de profesores.- Dispón este
colexio dunha sala para a reunión dos docentes si ben o seu espazo é reducido.
Nel atópase a fotocopiadora e ten acceso a dous pequenos almacéns.
v Sala de usos múltiples.- Eran dúas aulas
que en obra se uniron ao eliminar un tabique que as dividía. Esta actuación
permite que o edificio conte cunha aula de usos múltiples de 115 m2.
v Comedor escolar.- Trátase dun espazo amplo e ben
iluminado que conta con baños propios e un lugar para a preparación de
alimentos xa que non ten cociña.
v Aula de AL.- Coa eliminación dun dos almacéns foi
posible poñer en marcha este espazo para a atención dos alumnos de Audición e
Linguaxe.
v Aula de Atención Educativa.- os alumnos que
non son de relixión dispoñen dun espazo propio ao que desprazarse.
v Patio de recreo.- Conta cun patio de recreo propio
e independente do de Primaria no que dispón dun areeiro, así como de espazos
aínda sen aproveitamento.
Edificio de Educación Primaria
Conta con aulas
de Primaria, aulas de AL e PT, Departamento de Orientación, sala de usos
múltiples/biblioteca, sala de mestres, comedor, despachos de dirección e
secretaría.
v Sala de Profesores.- O aumento da matrícula con
leva o aumento no número de profesores que imparten clase no centro o que fai
que na actual sala non sexa posible reunir ao claustro. Por este motivo vense
utilizando a Sala de Usos Múltiples/Biblioteca.
v Comedor Escolar.- O colexio conta con dous
comedores escolares, un para Infantil e outro para Primaria. O comedor de
primaria ten cociña.
v Orientación.- o colexio conta cun orientador que
dispón de despacho propio e que conforma o seu Equipo de Orientación con unha
Al e dous PT.
v Aulas de Pedagoxía Terapéutica.- Nestes
momentos o centro conta con dúas aulas de PT. Unha das aulas está na planta
baixa e outra atópase no último piso do colexio. A presenza dunha das aulas ben
motivada pola existencia no centro dunha aula de atención específica.
v Aula de AL.- o centro conta coa súa propia aula de
Audición e Linguaxe.
v Patio de recreo .- As actividades desenvolvidas
son principalmente de lecer e deportivas. Tamén cumpren esa función nos tempos
anterior e posterior ao comedor escolar, segundo o plan de actividades deste
servizo. Ao medio día, nos días de chuvia ou de moito frío, os
alumnos de Primaria utilizan o pavillón de deportes como espazo no que
recollerse. O patio de Primaria conta con pistas de fútbol e baloncesto
compartindo espazos, así como cun areeiro.
v Biblioteca/Sala de Usos Múltiples.- A biblioteca
emprégase tanto para o préstamo de libros coma para a lectura. No tempo de
lecer do comedor escolar e principalmente nos días de choiva pode ser utilizada
para acoller aos alumnos comensais que a súa vez ocupan dito tempo lendo ou
noutras actividades educativas. Tiña o seu espazo propio dentro dunha aula
ordinaria adaptada a este fin pero o aumento de matrícula obrigou a convertela
en clase. Daquela o espazo era moi insuficiente para acoller a todo alumnado
que fose superior en número ao dunha clase normal. Actualmente a Biblioteca foi
desprazada para a Sala de Usos Múltiples, onde, si ben mellorou en aforo, debe
agora compartir espazo e tempo coas actividades propias a desenvolver neste
lugar como son ensaios para actuacións e festivais, representación de obras de
teatro, conferencias e charlas, etc.
Edificios anexos a Primaria conta cunha aula de música, aula das tic, aula de pintura e aula de espera (é
un servizo xestionado polo Concello de Allariz).
v Pavillón.- Non é un espazo propio do centro
senón do Concello á disposición do mesmo. As actividades principais que se
realizan son as relacionadas coa área de Educación Física pero con limitacións
para a práctica de deportes por equipos. No tempo de lecer do comedor escolar
acolle aos alumnos maiores nos días de choiva. Tamén resulta un espazo
aproveitable para levar a cabo aquelas actividades que requiran a presencia de
público e a participación de tódolos alumnos principalmente se as condicións
atmosféricas así o aconsellan, por exemplo o Entroido.
v Aula de Informática.- Dende o curso 2014-2015 conta cun ordenador por alumno. Non
obstante estes últimos cursos este espazo mellorou a participación debido a
unha mellor dinamización das TICS. Conta cunha pizarra dixital.
v Aula de Espera.- Non depende directamente do
colexio senón do Concello. Normalmente acolle a uns 20 alumnos. O seu horario é
das 7h30 ás 9h15.
v Aula de Música.- Ubicada nas vivendas, o seu
uso limítase principalmente a área de música e a realización de Música e
Movemento como actividade extraescolar. Esta actividade é responsabilidade do
Concello.
v Aula de Pintura.- desenvolve principalmente as
actividades de pintura das que disfrutan os alumnos como actividade
extraescolar. Esta actividade é responsabilidade do Concello.
ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES EN INFANTIL
ACTIVIDADE | CURSOS | DÍAS | HORA | CUSTE |
Nenoos 360 | 3, 4 e 5 anos | Mércores | Das 15h30 ás 16h30 | 29€/mes+19€ de matrícula + 19€ de material. Socios da Anpa: 29€/mes +matrícula gratis + 10€ de material |
Teatro | 3, 4 e 5 anos | Xoves | Das 15h30 ás 16h30 | 11€/mes Socios da Anpa 10€/mes |
Inglés lúdico (da Fundación Ramón González Ferreiro) | 4 e 5 anos | Martes | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes (Pago trimestral) |
Judo (Judo Club Ourense) | 5 anos (xunto ao alumnado de 1º a 6º de Primaria) | Luns | Das 15h30 ás 16h30 Na aula de psicomotricidade de Infantil. | 18€/mes + 22€ por licencia anual. Mínimo de participantes 16. |
ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES DO CONCELLO DE ALLARIZ
QUE ENLAZAN CO COMEDOR ESCOLAR
Música e movemento (Aula de psicomotricidade) | 4 e 5 anos | Martes ou mércores | Das 15h20 ás 16h20 Na aula de psicomotricidade de Infantil. | 16€/mes |
Predeportivas – Multideporte (Escolas Deportivas Municipais) | 3, 4 e 5 anos | Luns | Das 15h30 ás 16h30 No Pavillón de Deportes | 15/€ mes Pago trimestral |
ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES EN PRIMARIA
ACTIVIDADE | CURSOS | DÍAS | HORA | CUSTE |
Patinaxe | De 1º a 6º Primaria | Mércores (No patio cuberto e exterior do colexio de Primaria) | Das 15h30 ás 16h30 | 15€/mes Pago trimestral |
Multideporte (No patio cuberto e exterior do colexio de Primaria) | De 1º a 6º de Primaria | Xoves (No patio cuberto e exterior do colexio de Primaria) | Das 15h30 ás 16h30 | 15€/mes Pago trimestral |
Judo (Judo Club Ourense) | De 1º a 6º | Luns (Na aula de psicomotricidade de Infantil) | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes + 22€ por licencia anual. Mínimo de participantes 16. |
Robótica | 4º, 5º e 6º | Xoves Aula de Informática | Das 15h30 ás 16h30 | 29€/mes+19€ de matrícula Socios da Anpa: 29€/mes +matrícula gratis |
Lego con robótica | 1º, 2º e 3º | Martes Aula de Informática | Das 15h30 ás 16h30 | 29€/mes+19€ de matrícula Socios da Anpa: 29€/mes +matrícula gratis |
Escola de Inglés Activo (da Fundación Ramón González Ferreiro) | 1º e 2º | Luns | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes Pago trimestral |
Escola de Inglés Activo (da Fundación Ramón González Ferreiro) | 3º e 4º | Mércores | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes Pago trimestral |
Escola de Inglés Activo (da Fundación Ramón González Ferreiro) | 5º e 6º | Xoves | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes Pago trimestral |
Iniciación ao francés (da Fundación Ramón González Ferreiro) | 4º, 5º e 6º | Luns | Das 15h30 ás 16h30 | 18€/mes Pago trimestral |
Robótica | 4º, 5º e 6º | Martes Aula de Informática | Das 15h30 ás 16h30 | 29€/mes+19€ de matrícula Socios da Anpa: 29€/mes +matrícula gratis |
Xadrez (Club Xadrez As Burgas) | De 1º a 6º | Mércores | Das 15h30 ás 16h30 | 15€/mes Mínimo de participantes 10 |
Teatro | 1º, 2º e 3º | Luns Biblioteca-Sala de usos múltiples | Das 15h30 ás 16h30 | 11€/mes Socios da Anpa 10€/mes |
ACTIVIDADES DO CONCELLO DE ALLARIZ QUE ENLAZAN CO RECREO DO COMEDOR ÁS 15h30
Pintura | De 1º a 6º | Luns ou mércores | Das 15h30 ás 17h00 | 16€/mes |
Redistribución do
alumnado de 1º, 3º e 5º
A distribución do alumnado nas aulas corresponde principalmente a un criterio
alfabético aplicado no momento da súa escolarización en tres anos. O paso dos cursos, onde se vai coñecendo moito mellor aos nenos e nenas,
sumado a interacción entre eles, proporciona unha experiencia que ven a mostrar
que ese reparto debe ser optimizado para un mellor
aproveitamento educativo. A proposta de realizar cambios na distribución do
alumnado responde a motivos educativos e pedagóxicos que tratan de mellorar o
proceso de ensino-aprendizaxe. Trátase en consecuencia de cambiar a
distribución do alumnado por clase dentro do mesmo nivel cando pasen de 6º de
Infantil a 1º, de 2º a 3º e de 4º a 5º. Esta redistribución do alumnado será
realizada polo equipo docente que imparte nos niveis de 6º de Infantil, 2º e 4º Primaria, contando co asesoramento do
Departamento de Orientación.
Os obxectivos básicos que se pretenden son os seguintes.-
1.Favorecer a interacción social.- Permitir
que o alumnado inicie novas relacións de amistades sen por iso perder as
anteriores xa que van a seguir compartindo moitos espazos e actividades en
común; patio de recreo, comedor, actividades complementarias e extraescolares,
etc. Proporcionar novas oportunidades a aquel alumnado que foi quedando máis
illado.
2.Compensar as necesidades do alumnado.-
A distribución inicial que se fai do alumnado por orde alfabética cando teñen
tres anos non se corresponde en moitos casos cun equilibrio entre os grupos dun
mesmo nivel respecto de alumnos con necesidades de reforzo educativo ou de
atención á diversidade. Compre polo tanto compensar este alumnado realizando un
reparto equilibrado entre os grupos.
3.Evitar rivalidades.- Cando os grupos
conviven sen cambios durante largos espazos de tempo a aparición de rivalidades
resulta inevitable.
4.Romper liderazgos.- Outra consecuencia
da convivencia durante largos períodos de tempo é a aparición de líderes e/ou
grupos dominantes que poden monopolizar a outros nenos e nenas en función dos
seus intereses. Os cambios de grupo permiten rachar con estas malas inercias.
5.Preparar para os cambios.- Trátase de
ir aprendendo a adaptarnos aos cambios que a vida nos vai a ir presentando.
Enlaces para coñecer os novos listados:
Coñece os blogs do noso colexio
Agradecemos a túa visita a este espazo na rede que o CEIP PADRE FEIJOO pon a túa disposición. Non obstante este non é o único espazo dispoñible xa que diversas actividades interesantes do centro contan tamén co seu propio blog polo que queremos animarte a que os visites. A continuación tes varios enlaces que te levarán a coñecelos.
A Horta de Auri Este blog recolle información sobre as actividades do horto escolar.
Soños de Papel Está adicado este blog ao traballo realizado na Biblioteca.
Fai clic nas tic Toda a información sobre o traballo no colexio coas Tic móstrase aquí.
A MIRADA DO OUTRO
"A mirada do outro" é un programa de sensibilización e prevención do acoso escolar que se leva a cabo no colexio para o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria durante os meses de outubro e novembro. O seus obxectivos son sensibilizar ao alumnado das situcións relacionadas coa violencia de xénero, así como entrenar habilidades persoais de autoregulación emocional e competencias de interacción social. Busca tamén adquirir competencias de xestión de conflitos. Para lograr estos obxectivos trabállase cunha metodoloxía participativa e dinámica na que se parte dos intereses do alumnado.
PLAN DE AUTOPROTECCIÓN: O centro conta con dous plans de autoprotección, un para o colexio de Primaria e outro para o colexio de Infantil. Corresponde en cada inicio de curso poñer en práctica ditos plans co fin de realizar as melloras necesarias para a súa optimización. Así, o durante o mes de outubro, os alumnos de Infantil simulan unha situación de emerxencia producida por un hipotético incendio incontrolado na cociña. Trátase de medir tempos de saída dos alumnos das aulas ao punto de reunión e avaliar a eficacia das estratexias deseñadas. O obxectivo que se pretende é que os alumnos se habitúen ás pautas que deben seguir no caso dunha emerxencia. Esto vai a permitir contar cuns plans prácticos que chegado o caso podan ser de enorme utilidade.
A evacuación do colexio de Educación Infantil, dadas as características de seguridade coas que conta este moderno centro (os alumnos empregan rampas en lugar de escaleiras), fan que a totalidade dos alumnos e alumnas de Infantil (155) evacúen o edificio tal e como estaba planificado e superando o tempo estimado para unha evacuación destas características.
Coa axuda do taller de emprego da Reserva da Biosfera e dentro do proxecto educativo "Integración da conservación do medio ambiente no ensino", levado a cabo por este colexio durante os tres últimos cursos escolares, tivo lugar a construción dun horto escolar que conta ademais cun invernadoiro.
EXPOSICIÓN FOTOGRÁFICA
AS PEGADAS DOS NOSOS MAIORES
Está exposta no colexio unha interesante exposición fotográfica que recolle instantáneas da vida cotiá dos nosos maiores. Esta exposición foi posible grazas as achegas das familias dos alumnos e alumnas e son testemuña dun pasado que tamén debemos coñecer e conservar na memoria xa que sempre estaremos en débeda cos esforzos levados a cabo polas xeracións anteriores.
Visita do creador do MÉTODO ABN
O Método ABN supuxo unha innovación sen precedentes no ensino das matemáticas, un eido tradicionalmente relegado a aprendizaxe memorística e mecánica. Busca que o alumando sexa quen de resolver os problemas cunha maior autonomía e liberdade. O seu creador foi o doutor en Ciencias da Educación Jaime Martínez Montero que acudiu ao noso colexio para comprobar de primeira man como o equipo docente de Infantil, tras formarse na metodoloxía do cálculo ABN, está no proceso de ilo implantando progresivamente. Sinalar que o creador do método seleccionou o noso colexio xunto a outros dous da provincia.
DE TEATRO ESCOLAR
AS TICS NAS ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES
Ademais do importante incremento na oferta de actividades extraescolares para este curso tales como a incorporación de xadrez, ioga ou patinaxe, para o ano escolar hai dúas interesantes actividades relacionadas coas tic:
Escritura dixital: Os alumnos aprenden o uso correcto do teclado escribindo con rapidez, axilidade e sen erros. Permite que podan ler e escribir ao mesmo tempo. O dominio correcto do teclado presenta numerosas vantaxes en moitas profesións. O alumno recibe coa matrícula un teclado específico e material que permite, ademais, continuar as prácticas na súa casa con exercicios on line.
Informática multimedia e robótica: Programación con Scratch (comprender a lóxica da programación coa creación de videoxogos propios), Programación AppInventor, Programación LiveCode e deseño Alice. Deseño gráfico (tratamento da imaxe e maquetación) e Robótica (programación de circuítos mediante os kit de arduino e similares, e a súa aplicación na robótica e control de dispositivos).
A RADIO ESCOLAR